zaterdag 16 november 2013

Kerstkadertje

 
Nog vijf weken voor Kerstmis er is. 
Tijd om aan de wenskaarten en versieringen te beginnen. 
Eigenlijk had je al lang bezig moeten geweest zijn. 

Just five weeks before Christmas is here.
Time to start making greeting cards and decorations.
Actually they should almost be finished by now. 

Als onze jongens nog klein waren, had ik de gewoonte om een zelfgemaakt cadeau te maken voor de naaste familie.
Nu de kinderen "jong"- volwassenen zijn, zorgen ze zelf voor de cadeaus. 
Toch blijf ik het plezant vinden om iedereen nog te verwennen met wat "zelfgemaakt".
En als je dan steeds veel te laat aan de kerstperiode denkt, dan moet het al eens snel kunnen gaan.

When our boys were little, I had the habit of making a homemade gift for the family.
Now that the children are "young" - adults, they take care of there own gifts.
Still, I find it amusing to treat everybody with something "homemade".
And if you are way behind on schedule for the Christmas period, it has to be something quick.
 
Dit jaar krijgt iedereen van mij een kadertje.
Deze maakte ik voor mezelf, hij staat mooi op mijn kast, voor de familie komt er een foto in. 
 
This year everyone gets a picture frame from me.
I made this one for myself, it looks great on my cabinet, for the family I'm putting a picture in it.
 
 
Het kadertje is 15 x 15cm, en gemaakt uit 1mm chipboard. 
Daarna heb ik het bekleed met donker bruin cardstock dat ik eerst emboste.
Voor ik alles in elkaar plakte heb ik het geëmboste cardstock met metallic lustre bewerkt. 
Eerst met champagne ice en daarna met black shimmer.
Achter het frame stak ik een transparant vel, zodat je foto mooi beschermd blijft.
Nog twee sterren met de silhouette gesneden om te versieren.
Voor het voetje gebruikte ik de Sizzix Bigz Die - Small Easel van Tim Holtz. 
 
The frame is 15 x 15cm and made ​​from 1mm chip board.
 I covered it with dark brown cardstock that I first embossed.
Before I glued it all together I treated the embossed cardstock with metallic lustre.
First with champagne ice and then with black shimmer.
Between the frame I put a transparent sheet to keep the pictures protected.
To decorate it, I cut
 t
wo stars with the silhouette.



For the foot I used the Sizzix Bigz Die - Small Easel by Tim Holtz.
 
Dit was het weer voor mij, ik werk snel door aan mijn volgend project.
Ik hoop jullie snel hier of in de winkel te mogen begroeten.
 
This was it for me, I'm gonna work fast to get my next project ready.
I hope to welcome you soon here  on the blog or in the shop.
 
Celia.


7 opmerkingen:

Veerle - A colored mind zei

Ik ben er zeker van dat dit cadeautje met plezier gaat aangenomen worden. Mooi resultaat met die Metallic Lustre.

angeleef zei

Wat een leuk idee! Ziet er heel spectaculair uit met al die verschillende bewerkingen :)
Groetjes
**Evi**

Enny zei

Wow, wat een prachtig kadertje ! Dat is een heel leuk cadeau !!Groetjes Enny

Crealin zei

Oh zo'n mooi kadertje, heel knap hoe je die rand bewerkt hebt!

Liefs,

Lins

Nancy zei

Hey Celia,

Super mooi en o zo origineel!!
Ik hoop dat je er genoeg gemaakt hebt... Bij het DT-team zijn we met z'n 6...
;o)

Liefs,
Nancy

Sarah - Crea S zei

Ziet er super uit!
Liefs,
http://littlecreass.blogspot.com/

Karine zei

Wat een prachtig ideetje zeg, heel mooi gedaan ..
Groetjes Karine