zaterdag 12 april 2014

Gezocht ...

Hoi bloggers,
 
Hi bloggers,
 
Ik ben op zoek… naar een bewoner voor mijn Paasei.
 Zoals jullie van mij gewoon zijn durf ik wel eens “out of the box” denken en dat heb ik ook nu gedaan.  Voor mij geen gewoon paasei waaruit kuikentjes komen piepen. Toen ik buiten aan het wandelen was zag ik op de grond allemaal stukken boomschors liggen en ik zag plots mijn paasprojectje helemaal groeien.  Ik ben dol op structuur dus waarom zou ik die schors niet gaan gebruiken om mijn ei om te toveren tot een klein magisch grotje waar precies genoeg plaats is om een klein draakje in onder te brengen.  Zo gedacht zo gedaan.
 
I’m looking for… someone  to come and live in my Easter egg.
As you may know by now, sometimes I love to think “ outside the box” and this time I sure did.  No Easteregg with little chicks peaking out.  When I went walking, I saw pieces of bark laying on the ground and it just hit me. Why not use these pieces of bark to get lots of texture on my egg  and get a little magical cave with just enough room to put a little dragon in it.
 
 
Eerst maar de binnenkant bewerkt met heel dun papier, zoals je bvb in de schoendozen vind, om binnenin ook wat structuur te krijgen. Helemaal zwart geverfd en metalic lustre aangebracht. Daarna mijn ei aan elkaar gekleefd en aan de buitenkant stukje voor stukje de boomschors op gekleefd met een lijmpistool.
 
So first thing first: I glued tissuepaper inside my egg to get some structure, painted it black and finished it off with the metallic lustre.  Then I glued the bark onto my egg using a glue gun.
 
 
Opnieuw alles zwart geverfd en de metallic lustre aangebracht.  Hier bovenop heb ik toch een vernislaagje gespoten wat er voor zorgde dat er een matte finish kwam. Zo is er een subtiel verschil tussen de blinkende binnenkant en de matte ruwe buitenkant.
 
Painted everything black and again put some metallic lustre on it. I did finish it off by spraying a matt varnish over it to get a subtle difference between the inside and the outside.
 
 
Om alles af te werken nog een kleurrijk element aangebracht en wat anders dan een kleurrijke vlinder die mijn bewoner gezelschap houdt.
 
To finish it off I added a colorful butterfly to keep my little dragon some company.
 
 
Nou bewoner…ik ben nog op zoek naar een mooi draakje dat ik in mijn ei kan laten wonen.  Maar ondertussen blijft mijn Paasei niet ongebruikt.  Het is ideaal om chocolade eitjes in te stoppen en wie weet komt er rond kerst wel even een andere bewoner in wonen?
 
Well, still looking for a nice little dragon so until I find one you can grab a yummie chocolate egg out of my Easter egg.  And who knows who will be living in my little cave at Christmastime?
 
 
Groetjes – Greetz
Veerle
Gebruikte materialen / Used materials
Kartonnen ei - chipboard egg
Boomschors
Boekbindlijm - Lijmpistool
Tissuewrap
Verf/ paint: zwart – blauw – wit
Tim Holtz movers and shapers: Mini Flourish ~butterflies
Decoart Metallic lustre: Copper Kettle
Stencil: TCW ~Ledger
Embossing paste

3 opmerkingen:

Patrice zei

Hey Veerle...ik zag um gisteren in levende lijve staan en het is ongelooflijk bijzonder chique zeg! Ik vroeg nog: "Amaai wie heeft dat gemaakt of is het iets gekochts? Da's knap zeg!!"...antwoord: VEERLE met schors gedaan... Wauwie! Hoe kom je erop?!
Grtjs Patrice

Nancy zei

Hey Veerle,

Wel speciaal zeg... En wat een werk... Ik ga hem binnenkort bewonderen...

Liefs,
Nancy

Crealin zei

Waaaaw zo knap Veerle, ik zal eens zien of ik hier geen draakje rondlopen heb :-)

Liefs,

Lins