donderdag 4 september 2014

Pennezak

 
 

 
Hoi bloggers,
Hi,
 
Pfffff, het is onvermijdelijk maar het is iets wat ik altijd liever nog wat uitstel: het begin van een nieuw schooljaar.  Gedaan met het leven in huis en terug in een paar versnellingen hoger gaan leven.  Het eerste deel van de schoolboeken is gekaft, de komende avonden volgen er ongetwijfeld nog wel een hoop en natuurlijk ook een hoop nieuw schoolmateriaal. En dan kan je natuurlijk gaan voor het kant en klare schoolmateriaal maar waarom niet gewoon je eigen stempel op je materiaal zetten?
Toen ik deze blanco pennenzak zag wist ik dat dit al een ideaal slachtoffer was voor mijn stencils. Ik stak een halve rol toiletpapier in de pennenzak zodat de stof mooi was opgespannen en dan gewoon watervaste inkt door een paar stencils aangebracht.
Om het helemaal af te maken ook gezorgd voor iets leuks aan de rits. Stempels afgedrukt op shrinky dinkie ( niet vergeten om je gaatje te ponsen voor je het krimpt!) en klaar. Of waarom geen kant en klare metalen embellishments?
 
Well, we can’t avoid it and it’s something I always would love to postpone but there it is again: the beginning of a new year at school. It’ll be really quiet at home and we’ll have to gear up and live a faster life.
The first part of schoolbooks are wrapped in protective paper ( I’m sure there will be others) and lots of new materials are ready to be used. When I saw this empty pencil case I knew it was perfect to combine it with my stencils and inks. Why not make something completely handmade? So I put a roll of toilet paper inside to get it smoothed out to be able to use my stencils and some waterproof inks.
To complete it I made some embellishments using Shrinky Dinky and some stamps  ( don’t forget to punch the hole before shrinking it!). Or you could hang some metallic embellishments of course.
 
Groetjes – Greetz
Veerle
 
Gebruikte materialen / Used materials:
 
Stoffen pennenzak
Stencils: Kaiserkraft – TCW - Memorybox
Stempels – stamps: Artemio Ref. 10001172 – Tim Holtz ~Bitty Grunge
Inkt – inks: archival inkt ~ Carnation Red - Orange blossom  - Tree branch
stazon black - blue
Shrinky dinkie

1 opmerking:

Nancy zei

Hey Veerle,

Zoals ik al schreef op jouw eigen blog (kwam dit project daar eerder tegen) ben ik helemaal fan van deze pennenzak!

Liefs,
Nancy