donderdag 22 januari 2015

Valentijn

 


Hoi bloggers,
 
Hi,

Ik heb voor jullie eens geen kaartje gemaakt maar ik ging aan de slag met een oud kinderboek. Het leek me wel leuk om voor valentijn het kinderboek te alteren naar een boek waarin je iets kan verstoppen.
 
I don’t have a card to show you today but an old book. I thought it would be fun to alter it into a book where you can hide something inside.
 
 
En als ik dan denk aan valentijn denk ik ook meteen aan hartjes en vlinders in de buik…
Dus nadat ik mijn boek had ge-altered maakte ik een vlinder met een speciaal lijfje: een klein glazen flesje waarin een kleine boodschap zit met daarop een mini hartje. Het hartje werd uit krimpie dinkie gesneden met behulp van de memorybox stans en na verhitten paste het net door de hals gelukkig.
 
And when I think about valentine , hearts and butterflies come to mind immediatly …
So after I altered my book, I made a butterfly with a special body: a little bottle in which I put a little message and on top of that message a little heart. I made the heart using the memorybox dies and die cut it out of shrinky dinky. Luckily it just fits through the opening of the bottle.
 
 
Aan de zijkant maakte ik ook nog een pocket zodat daarin ook nog een leuk briefje kan gestopt worden of wie weet misschien wel twee tickets voor een leuke uitstap?
 
On the first page I also made a pocket in which you can put an extra note for your loved one or even two tickets for a romantic trip?
 
 
k vond het een heel leuk projectje om te maken en het is beslist eentje dat ik nog eens herhaal. Misschien wel eens als cadeauverpakking…
 
I really loved making this project and it sure is something I will repeat. Maybe next time it’ll be a giftbox….

Groetjes – Greetz
 
Veerle
 
Gebruikte materialen / Used materials
 
Aquarelpapier

Oud boek

Gesso

Stencil: Prima-Finnabair

Dies: Memorybox mini hartjes

Stempel – stamps:  Heidi Swapp - Kaiserkraft – IndigoBlu

Inkt – inks: versamark – stazon bruin

Gouden embossingpoeder

Embossingpasta

Verf – paint: bruine tinten - goud

Distressinkt: Vintage Photo – Frayed Burlap

Distresstains: evergreen bough - bundled sage

verbandgaas

Tim holtz kleine flesjes

Krimpie dinkie
 
Rode alcoholstift
 
Gekleurde ijzerdraad


2 opmerkingen:

Enny zei

Een prachtig werk, ik heb het al op jouw blog bewonderd ! Groetjes Enny

Karine zei

Amai Veerle, dat ziet er weer prachtig uit .. Heel knap .
Groetjes Karine